Białko - jak, ile i kiedy spożywać

Białko, wiele mitów krąży na ten temat. Białko w proszku, czym jest, jak i kiedy go spożywać. Białko w proszku to nic innego jak rodzina serwatki. Białko to produkt, który ma na celu uzupełnić naszą dietę. Zwłaszcza jeśli występują u nas w organizmie szczególne jego braki. Jednak nie zawsze nasz organizm domaga się białka, w wielu przypadkach jest ono w cale nie potrzebne.

Najpopularniejsze bywają odżywki białkowe, czyli coś w rodzaju mieszanek. Mają one dostarczyć nam dużej ilości energii. Lecz nie do końca jest on produktem, który nam pomoże. Warto jest wybierać posiłki naturalne, które obfitują w białko. Wysoką ilość biała zawiera pierś z kurczaka, twaróg czy też wołowina.

Kiedy stosować białko?

Najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli spożyjemy białko w ciągu kilku minut tóż po treningu. Dobrze będzie dorzuć do niego jakiś owoc. Stosując białko po treningu, uzupełniamy braki aminokwasów, które pełnią bardzo ważną funkcję. To istotna kwestia zwłaszcza dla mięśni. Wszystko należy stosować ze zdrowym rozsądkiem. Mianowicie dzienna porcja biała nie powinna przekraczać 20g. Lepiej spożywać go w mniejszych dawkach. Każdy organizm będzie inaczej przyswajać białko.

Białko - jak, ile i kiedy spożywać

Przypomnijmy, że to przede wszystkim produkt wskazany dla sportowców. Nawet jeśli będziemy go spożywać kilka razy dziennie, będzie on jedynie dodatkiem do naszych posiłków. Lecz niezwykle trzeba pamiętać o regularnych posiłkach. Pierwsze z czym nam się kojarzy białko to oczywiście siłownia. Jednak czasami mylimy pojęcia. Otóż nie tylko siłownia jest miejscem, gdzie zalecane jest spożywanie białka.

Każdy sportowiec, który chce być w formie, powinien bazować właśnie na naturalnym białku.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ