E-biznes opiera się w dużej mierze ma wirtualnych relacjach między jak największą liczbą różnych podmiotów. Relacje to doczekały się już opracowania przez badaczy i mają swoje nazwy. Wyróżniamy trzy podstawowe ich rodzaje. Jednym z nich B2B. Termin ten odnosi się do relacji między przedsiębiorcami, np. między wytwórcą jakiegoś dobra a dostarczycielem surowca. Dzięki sprawnemu przesyłaniu informacji wszelkie dostawy i płatności są ułatwione. Kolejna relacja kryje się pod skrótem B2C. Dotyczy ona wymiany informacji między przedsiębiorą a klientem. Firma za pośrednictwem Internetu wysyła ofertę do klientów, pobiera w ten sposób płatności i wystawia wszelkie dokumenty, takie jak faktury. W tym rodzaju mieszczą się również wszelkie działania marketingowe, które nastawione są właśnie na odbiorców dóbr lub usług. C2C to s kolei relacje między konsumentami. Konsumenci dóbr i usług wymieniają się informacjami i opiniami odnośnie producentów. Zaliczamy tu też popularne ostatnio aukcje internetowe.

www.plenergia.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ