Pozycjonowanie za efekt - zalety i wady

Właściciele stron, którzy po raz pierwszy planują skorzystać z usług pozycjonowania, dość szybko przerażają się myślą o kolejnym czekającym na nich zobowiązaniu finansowym. W przypadku nawiązania współpracy z większością agencji marketingowych bądź firm pozycjonujących ma się bowiem obowiązek do opłacania tzw. „abonamentów”, czyli wypłacania konkretnej ilości pieniędzy i to co miesiąc. Nie są to niestety małe sumki. Firmy pozycjonujące żądają od swoich klientów od pięciuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, co w skali rocznej daje gigantyczne kwoty, na których płacenie niektórzy biznesmeni nie mogą sobie pozwolić. Nie mogą albo i nie chcą, bo zawsze myślą o tym, że gdyby coś poszło nie tak, a firmie nie udało się wypozycjonować ich strony, wszystkie poniesione koszty pójdą po prostu na marne. Dużo lepszą pod względem finansowym opcją wydaje się zatem pozycjonowanie za efekt. Co to takiego jest i jakie to rozwiązanie ma wady i zalety?

O pozycjonowaniu za efekt zaczęło robić się głośno dopiero w ostatnim czasie. Taki sposób rozliczania się za usługi pozycjonowania występował już kilka lat temu, ale jako że wtedy praktycznie nikt z niego nie korzystał, szybko z niego zrezygnowano, powracając do niego właśnie teraz. Coraz większa ilość firm pozycjonujących pozwala swoim klientom rozliczać się według dwóch metod. Klient sam więc decyduje, czy chce opłacać comiesięczny abonament, czy jednak woli zapłacić dopiero za coś rzeczywistego, czyli za konkretny i osiągnięty efekt. Nie zagłębiając się za bardzo w temat, każdy uznałby od razu, że pozycjonowanie za efekt jest bardziej opłacalne i tańsze. Nikt nie lubi wydawać swoich pieniędzy na marne. Każdy chce natomiast widzieć, w co tak naprawdę je inwestuje i co na tych wydatkach realnie może zyskać. Od strony klienta wygląda to niesamowicie atrakcyjnie, a zwłaszcza dla osób, które mają nieciekawe doświadczenie z firmami pozycjonującymi, które nigdy nie dały im tego, co naobiecywały podczas podpisywania umowy. Czy płacąc za sam efekt, rzeczywiście można jednak na tym więcej zyskać?

Każda rzecz ma swoje dwie strony medalu. Podobnie jest z pozycjonowaniem za efekt. Niby to dobre rozwiązanie i bezpieczna metoda rozliczania się z firmą pozycjonującą, ale jednak ma ona kilka kluczowych wad, z którymi wypadałoby się jednak zapoznać. Korzystając z takiego pozycjonowania, w dużym uproszczeniu klient płaci za uzyskanie odpowiadającej mu pozycji. Firma dąży do tego, by wypromować jego portal i dopiero gdy uda jej się to zrobić, otrzymuje za całą pracę konkretne wynagrodzenie. Skoro jednak w jej ofercie pojawia się pozycjonowanie za efekt, musi ona radzić sobie z pozycjonowaniem na tyle szybko, by nie być stratną i by mimo wszystko coś zarabiać. Przez to właśnie firmy korzystające z tej metody rozliczenia bardzo często posługują się automatycznymi oprogramowaniami, zamiast pozycjonować strony klientów ręcznie. Takie zautomatyzowanie niszczy natomiast wiarygodność strony. A może to grozić nawet jej zamknięciem.

www.wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ