Pozycjonowanie stron internetowych to stosunkowo nowa dziedzina marketingu internetowego. Pomimo młodego wieku, zdążyła ona już zdobyć szerokie grono entuzjastów, przekonanych, nie bez powodu, o jej wielkiej skuteczności. Niezwykle widoczne i wymierne efekty z całą pewnością biorą się stąd, że pozycjonowanie stron swoje działania koncentruje na wyszukiwarkach. Statystki zaś pokazują, że to właśnie za pośrednictwem takich narzędzi jak Google czy nieco mniej popularny Yahoo większość internautów szuka, i co najważniejsze – znajduje, interesujących ich stron internetowym. Po wpisaniu odpowiedniego zapytania, ich oczom ukazuje się odpowiednia lista, zawierająca odnośniki do stron najbardziej mu odpowiadających. Lista tworzona jest przez specjalny algorytm, który pod uwagę przy określaniu pozycji bierze pod uwagę między innymi ilość linków, które spod achnorów zgodnych lub zbliżonych do szukanej frazy prowadzą do danej strony – im więcej ich jest, tym na wyższej pozycji strona zostanie zindeksowana.
[Głosów:0 Średnia:0/5]